مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی گفت: کارتهای آزاد یا همان کارتهای اضطراری از جایگاههای عرضه سوخت در سراسر کشور به صورت کامل جمع آوری نخواهد شد.
معاون مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران مهمترین دلیل افزایش مصرف بنزین وجود خودروهای غیر استاندارد دانست و گفت:خودرو های موجود در کشور ۲.۵ برابراستاندارد جهانی مصرف دارند.
بر اساس بند ح تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، استفاده از کارت های سوخت شخصی به جای کارت های اضطراری موجود در جایگاه های سوخت از پایان شهریور الزامی می شود.
داستان بنزین، به مسالهای پیچیده تبدیل شده که حفظ نرخ فعلی آن یک درد است و افزایش قیمت آن یک درد دیگر. فرارو در راستای پیگیری این موضوع، با طرح این پرسش که چرا به طور مداوم موضوع افزایش قیمت و نحوه عرضه «بنزین» در بازههای زمانی مختلف مسالهساز میشود، دیدگاه چهار کارشناس حوزه انرژی و اقتصاددان را جویا شده است
رییس صنف جایگاهداران کشور گفت: هم اکنون حدود ۹۰ درصد مردم کارت سوخت شخصی دارند و اگر استفاده کنند قطعا کارتهای آزاد موجود در جایگاهها فقط در مواقع اضطراری برای کسانی که کارت ندارند کاربرد خواهد شد و مشکلی نخواهد بود.
با وجود این که اعلام شده در هر سکوی جایگاه سوخت باید یک کارت اضطراری وجود داشته باشد اما بعضا در برخی جایگاهها، کارت سوخت موجود نیست؛ اماطبق آنچه اعلام شده، مردم می توانند درصورت مواجه شدن با این موضوع آن را گزارش دهند.
رئیس انجمن صنعت پالایش نفت با اشاره به روند صعودی مصرف سوخت گفت: پالایشگاههای موجود کشور، بسته به شرایط فنی، هر روز بین ۱۰۰ تا ۱۱۵ میلیون لیتر ظرفیت تولید بنزین دارند.
طبق پیشبینیها در سال جاری، میانگین مصرف بنزین به بیش از ۱۱۸ میلیون لیتر در روز خواهد رسید، درحالی که تولید بنزین طبق گزارش مرکز مطالعات زنجیره ارزش، حدود ۱۰۵ میلیون لیتر در روز خواهد بود.
مدیرعامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی گفت: کارت سوخت بنزین آزاد جایگاهها به طور کامل جمعآوری نشده و به تعداد مناسب در هر جایگاه موجود است، اما استفاده از این کارت برای موارد اضطراری است و مردم با کارت سوخت شخصی وارد جایگاه شوند.
رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو گفت: اگر خودروهای فرسوده از مدار خارج شوند، حداقل ۳۳ میلیون لیتر صرفهجویی میشود، یعنی نه تنها واردات نخواهیم داشت بلکه میتوانیم این میزان سوخت را ذخیره و یا صادر کنیم، بعبارت دیگر تهدید جدی مصرف بالای سوخت با اسقاط خودروهای فرسوده تبدیل به فرصت خواهد شد و کشور میتواند از منابع ارزی حاصل از صادرات نیز استفاده ...
طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین شرکت پالایش نفت بندرعباس از طرحهای مهم، راهبردی و اولویتدار کشور با هدف تولید فرآوردههای با ارزش افزوده بالا و سازگار با محیط زیست و کاهش تولید نفت کوره و در عین حال با محور تولید کک اسفنجی مورد نیاز صنایع آلومینیومسازی در حال اجراست؛ تکمیل این طرح که تولید بیش از یک پنجم بنزین مورد نیاز کشور را بهعهده دارد، پالایشگاه ...
سخنگوی صنف جایگاهداران کشور گفت: خوشبختانه نسبت به قبل از اجرای طرح مربوط به کارتهای آزاد جایگاهها، استفاده مردم از کارت سوخت شخصی برای دریافت بنزین ۳۰۰۰ تومانی، چهار برابر شده است که در این راستا از همکاری مناسب مردم و پرسنل جایگاهها تشکر میکنیم.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران با تأکید بر لزوم ساماندهی وضع کارتهای سوخت آزاد موجود در جایگاهها گفت: هدف از اجرای طرح ساماندهی کارتهای سوخت در مجاری عرضه، بهبود نظام توزیع سوخت با استفاده از کارت سوخت هوشمند شخصی برای دریافت سوخت است.
رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت: هم اکنون به ازای هر سکو به فراخور موقعیت جغرافیایی و میزان فروش یک کارت سوخت آزاد وجود دارد و برای هر سکوی موتور و هر سکوی بنزین سوپر هر کدام یک کارت موجود است و طبق ارزیابی صورت گرفته همکاری خوبی توسط مردم و جایگاهها وجود دارد.
رئیس اسبق ستاد سوخت گفت: کارت انرژی و تغییر سهمیهبندی وقتی جا دارد که مردم بپذیرند و همراهی کنند، مردم در شرایط کنونی باتوجه به مشکلاتی که دارند روحیه و انگیزه طرح جدید را ندارند و در صورت عدم همراهی مردم هزینهها سنگین و طرحها ناموفق خواهند بود.